понеділок, 29 жовтня 2018 р.

Методичні рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов у 2018/2019 навчальному році



Основним завданням Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов є:
-       стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді;
-       виявлення та розвиток обдарованих учнів і надання їм допомоги у виборі професії, залучення їх до навчання у вищих навчальних закладах області, України;
-        формування творчого покоління молодих знавців іноземних мов для різних галузей суспільного життя;
-        підвищення інтересу до поглибленого вивчення іноземних мов;
-        підвищення рівня викладання іноземних мов, фахової підготовки учнів;
-        залучення професорсько-викладацького складу, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів, працівників наукових закладів України до активної допомоги навчальним закладам у справі поліпшення стану викладання іноземних мов і підвищення рівня знань, умінь та навичок учнівської молоді.
ІІ (районний, міський, ОТГ) етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов проводиться відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 № 1099 (далі – Положення), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2011 р. за № 1318/20056, в межах району, у листопаді 2018 року за графіком, затвердженим наказом Департаменту науки і освіти Харківської облдержадміністрації від 24.09.2018 № 238 «Про проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у Харківській області у 2018/2019 навчальному році». Склад оргкомітетів, журі, експертів-консультантів та апеляційних комісій, а також рішення відповідних оргкомітетів затверджуються  наказами відділів (управлінь) освіти районних (міських) державних адміністрацій (міських рад).
При визначенні переможців ІІ етапу олімпіади необхідно враховувати, що розподіл кількості дипломів І, ІІ та ІІІ ступенів у кожній паралелі має відповідати співвідношенню 1:2:3 (2:4:6, 3:6:9 тощо).
Звітність, передбачена Положенням, відповідно до Правил проведення І, ІІ, ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів у Харківській області, затверджених наказом Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації від 25.04.2012 № 241, зареєстрованим у Головному управлінні юстиції у Харківській області 14.06.2012 за № 42/1405, надається на електронних та паперових носіях методистам з іноземних мов Центру методичної та аналітичної роботи КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» протягом 10 днів після проведення ІІ етапу олімпіади.
Електронний варіант звітів та заявок з іноземних мов надсилається на ел.адресу: inozmova@ukr.net. У темі листа вказати прізвище співробітника академії (Моліній О.О. або Булгаковій В.Г.)
Паперовий варіант звітів та заявок здається за адресою вул. Пушкінська, 24, каб. 23.
У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов беруть участь учні 8-11-х класів. Учні 8-х класів беруть участь у олімпіаді за бажанням.
У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з івриту можуть брати участь усі учні загальноосвітніх навчальних закладів, які бажають і володіють зазначеною вище мовою.
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов відбудеться 02 грудня 2018 року.
Початок виконання олімпіадних завданьо 1000.
Тексти завдань будуть розміщені на сайті КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» (http://edu-post-diploma.kharkov.ua).
Код доступу до завдань буде надіслано електронною поштою 30 листопада 2018 року.
Комплекти олімпіадних завдань складаються відповідно до діючих навчальних програм за попередні роки навчання та охоплюють вивчений учнями до терміну проведення олімпіади матеріал.
Виконання олімпіадних завдань потребує не тільки досконалого володіння програмовим матеріалом в обсязі підручника, а й практичного опанування учнями мовленнєвих умінь на рівні, достатньому для здійснення іншомовного спілкування чотирма видами мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння та письма в типових ситуаціях, оскільки олімпіада – це захід, головною метою якого є пошук та підтримка обдарованої учнівської молоді.
При розробці завдань ураховуються вимоги, які висуваються до олімпіадних завдань наступних етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з іноземних мов. У ході виконання завдань школярі мають продемонструвати також уміння правильно аргументувати та логічно структурувати свої думки, вживати якомога більше тематично релевантних лексичних одиниць.
На розсуд членів журі послідовність проведення турів олімпіади може бути змінена. Олімпіада з англійської, німецької та французької мов складається з чотирьох турів.
Олімпіада з івриту складається з трьох турів: читання, використання мови та творчої письмової роботи.

І тур. Аудіювання.

Учасників необхідно розсадити по одному за парту. Учням пропонуються сюжетно завершені тексти. Назва тексту записується на дошці перед його прослуховуванням. Незнайомі слова, не більше трьох, про значення яких не можна здогадатись, пояснюються вчителем.
Текст читається двічі в нормальному темпі. Після першого прослуховування учні виконують першу частину тестів. Після другого прослуховування учні виконують другу частину тестів.
За кожну правильну відповідь учаснику в цьому турі нараховується 1 бал, за виправлення знімається 50% вартості правильного завдання, за неправильну відповідь бали не нараховуються.
Під час прослуховування тексту учням дозволяється переглядати тестові завдання, але відповідати на запитання тесту забороняється.
Користуватись словниками або будь-якою допоміжною літературою не дозволяється.
Загальний час на проведення цього туру – 30 хвилин з урахуванням часу, відведеного на прослуховування тексту.
Тестові завдання роздаються учасникам на початку туру і збираються лише після виконання завдань другої частини тесту.
Після виконання тестових завдань І туру роботи учасників збираються та кодуються головою журі та заступником голови журі олімпіади.

 

ІІ тур. Читання.

Учасники сидять по одному за партою. Тестове завдання має на меті визначити ступінь розуміння змісту текстів. Перевірка рівня сформованості умінь читання здійснюється за допомогою невеликих за обсягом зв’язних і логічно завершених текстів. Учні читають мовчки запропоновані тексти, які є єдиними для всіх учасників відповідного класу. Тексти можуть бути уривками з оригінальної художньої, суспільно-політичної або науково-популярної літератури. Тексти можуть містити для учнів 8-9-х класів до 3%, для 10-11-х – до 5% незнайомих слів, розуміння яких досягається на основі контексту або спільності коренів слів іноземної та рідної мов.
Після опрацювання кожного з текстів учасник виконує тестові завдання.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Відповідь з виправленням оцінюється в 0,5 бала, за неправильну відповідь бали не нараховуються.
Користуватись словниками або будь-якою допоміжною літературою не дозволяється.
Загальний час на проведення цього туру – 45 хвилин.
Після виконання тестових завдань роботи учасників збираються та кодуються головою журі та заступником голови журі олімпіади.

ІІІ тур. Творча письмова робота.
Учасники сидять по одному за партою. Учням пропонується три проблемні ситуації, які сформульовано у формі запитань або тверджень і які необхідно письмово прокоментувати у довільній формі або у формі листа. Ситуації орієнтовані на зону інтересів учасників, спонукають їх до письмового висловлення життєвої і громадської позиції, ставлення до тих чи інших фактів або осмислення певних проблемних ситуацій. Учні розв’язують завдання, виходячи із власного досвіду і рівня писемної мовленнєвої компетенції.
Творча письмова робота повинна відповідати орфографічним, лексичним, стилістичним і граматичним нормам відповідної іноземної мови. При оцінюванні творчої письмової роботи враховуються зміст, оформлення, стиль, грамотність, адекватність вживання лексичних одиниць та граматичних структур тощо.
Загальний час на проведення цього туру – 45 хвилин.
Користуватись двомовними словниками під час виконання творчої письмової роботи дозволяється.
Після виконання письмового завдання роботи учасників збираються та кодуються головою журі та заступником голови журі олімпіади.
Звертаємо Вашу увагу! Кожен учень повинен мати три різні коди на своїх письмових роботах (аудіювання, читання, письмо). Отже присвоювати один код для всіх письмових робіт заборонено.
Оцінювання творчої письмової роботи відбувається із розрахунку максимальної оцінки – 30 балів, із яких:
1. Обсяг роботи:
8 клас – не менше 11 речень;
9 клас – не менше 12 речень;
10 клас – не менше 13 речень;
11 клас – не менше 14 речень.
Коментар до критеріїв оцінювання.
1. Обсяг письмового повідомлення (від 0 до 2 балів):
· 2 бали надаються при виконанні нижньої границі рекомендованого обсягу.
· 1 бал надається при виконанні письмової роботи в обсязі 6-10 речень в 8 класі, 7-11 – в 9, 8-12 – в 10, 9-13 – в 11 класі.
· 0 балів надається за виконання письмової роботи в обсязі 0-5 речень для 8 класів, 0-6 – в 9 класі, 0-7 – в 10, 0-8 – в 11.
2. Зовнішній вигляд і структура (від 0 до 2 балів):
· 2 бали надаються за чистий і акуратний зовнішній вигляд роботи, дотримання правил орфографічного режиму (поля, абзаци), побудова твору (експозиція, розкриття теми, висновки).
1 бал надається за недостатньо акуратний зовнішній вигляд роботи, незначне порушення правил орфографічного режиму (поля, абзаци), часткове недотримання структури твору (нечітке визначення експозиції, висновків тощо).
0 балів надається за неакуратний зовнішній вигляд роботи, значне порушення правил орфографічного режиму (поля, абзаци), недотримання структури твору (нечітке визначення експозиції або висновків).
3. Повнота розкриття змісту (від 0 до 6 балів):
· 6 балів надаються за достатність обсягу для розкриття теми, повну відповідність змісту до завдання творчої роботи, достатню інформативну насиченість, художньо-естетичне враження.
· 5 балів надаються за достатність обсягу для розкриття теми, повну відповідність змісту до завдання творчої роботи, достатню інформативну насиченість.
· 4 бали надаються за достатність обсягу для розкриття теми, повну відповідність змісту до завдання творчої роботи, посередню інформативну насиченість.
· 3 бали надаються за достатність обсягу для розкриття теми, неповну відповідність змісту до завдання творчої роботи, посередню інформативну насиченість.
· 2 бали надаються за недостатність обсягу для розкриття теми, неповну відповідність змісту до завдання творчої роботи, посередню інформативну насиченість.
· 1 бал надається за недостатність обсягу для розкриття теми, неповну відповідність змісту до завдання творчої роботи, недостатню інформативну насиченість.
· 0 балів надається за недостатність обсягу для розкриття теми, повну невідповідність змісту до завдання творчої роботи, недостатню інформативну насиченість.
4. Лексична насиченість (від 2 до 8 балів):
· 8 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів, епітетів, порівнянь, з’єднувальних кліше, високу різноманітність вжитих структур, моделей.
· 7 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів, з’єднувальних кліше, високу різноманітність вжитих структур, моделей.
· 6 балів надаються за достатній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів, з’єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей.
· 5 балів надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, наявність ідіоматичних зворотів, з’єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей.
· 4 бали надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, недостатність вживання з’єднувальних кліше, посередню різноманітність вжитих структур, моделей.
· 3 бали надаються за посередній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, відсутність з’єднувальних кліше, недостатню різноманітність вжитих структур, моделей.
· 2 бали надаються за недостатній лексичний запас учня, яким він користується при написанні твору, відсутність з’єднувальних кліше, недостатню різноманітність вжитих структур, моделей.
5. Рівень розвитку граматичної компетенції (від 0 до 10 балів):
за орфографію – 0-3 бали;
за морфологію – 0-4 бали;
за синтаксис – 0-3 бали.
· 10 балів надаються при відсутності орфографічних, морфологічних і синтаксичних помилок або при наявності 1-2 несуттєвих помилок, які не порушують акту комунікації (британський або американський варіанти орфографії, орфографічні помилки в географічних назвах тощо).
· 9 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок, які порушують акт комунікації (2 бали), відсутності морфологічних (4 бали) та синтаксичних помилок (3 бали).
· 8 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок (2 бали), 1-2 морфологічних помилок (множина іменників, часові форми дієслів тощо) (3 бали), відсутності синтаксичних помилок (3 бали).
· 7 балів надаються при наявності 1-3 орфографічних помилок (2 бали), 1-2 морфологічних помилок (3 бали), 1 синтаксичної помилки (порядок слів у реченні, порушення у побудові складнопідрядних і складносурядних речень тощо) (2 бали).
· 6 балів надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал), 1-2 морфологічних помилок (3 бали), 1 синтаксичної помилки (2 бали).
· 5 балів надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал), 3-4 морфологічних помилок (2 бали), 1 синтаксичної помилки (2 бали).
· 4 бали надаються при наявності 4-5 орфографічних помилок (1 бал), 3-4 морфологічних помилок (2 бали), 2 синтаксичних помилок (1 бал).
· 3 бали надаються при наявності 6 і більше орфографічних помилок (0 балів), 3-4 морфологічних помилок (2 бали), 2 синтаксичних помилок (1 бал).
· 2 бали надаються при наявності 6 і більше орфографічних помилок (0 балів), 5-6 морфологічних помилок (1 бал), 2 синтаксичних помилок (1 бал).
· 1 бал надається при наявності 6 і більше орфографічних помилок (0 балів), 7 і більше морфологічних помилок (0 балів), 2 синтаксичних помилок (1 бал).
· 0 балів надаються при наявності великої кількості орфографічних, морфологічних, синтаксичних помилок, які повністю порушують акт комунікації.
6. Заохочувальний бал (1-2 бали):
· 2 бали надаються вибірково за оригінальність твору, використання епіграфу, посилань на висловлювання визначних діячів, цитат, приклади з періодичних видань тощо.
· 1 бал надається вибірково за оригінальність твору, приклади з періодичних видань тощо.
Загальна сума балів: від 2 до 30 у відповідності до критеріїв, які наведені вище.
ІV тур. Визначення рівня мовленнєвої компетенції.
Учасник після однохвилинної підготовки має висловитись на одну з трьох обраних ним ситуацій. Комунікативне завдання вважається розв’язаним у разі змістової та функціональної відповідності висловлювання до ситуації, адекватності використання мовленнєвих зразків, а також нормативності мовлення учасника.
Після завершення монологічного повідомлення учень бере участь у співбесіді з членами журі, обсяг якої орієнтовно 10 реплік (по 5 з боку журі та учасника олімпіади).
Відповіді членів журі на запитання учасника не повинні бути формальними, вони мають носити природний характер і бути зв’язані з контекстом спілкування.
Монологічне висловлювання повинно відповідати ситуації, бути повним, послідовним, комунікативне спрямованим (містити особистісні оціночні фрази, власне ставлення учня до об'єкту висловлювання), лексично насиченим, правильно фонетично і граматично оформленим.
Запитання членів журі й учнів повинні бути різного типу. Уточнення і запит додаткової інформації не є окремим запитанням.
Відповіді учнів мають бути повними, вичерпними і конкретними, лексично насиченими, правильно фонетично і граматично оформленими.
Обсяг відповіді може бути різним, але відповідь повинна свідчити, що учень правильно розуміє запитання чи спонукання з першого пред’явлення і адекватно на цих реагує.
Обсяг монологічного висловлювання:
8 клас – не менше 11 речень;
9 клас – не менше 12 речень;
10 клас – не менше 13 речень;
11 клас – не менше 14 речень.
Користування двомовними словниками під час підготовки і відповіді не дозволяється.
Оцінювання монологічного повідомлення та участі учасника в бесіді відбувається із розрахунку максимальної оцінки в 30 балів, із яких:
І. Зміст повідомлення:
1. Повнота розкриття теми (від 1 до 3 балів);
2. Комунікативна спрямованість (від 1 до 3 балів);
3. Інформаційна значимість повідомлення (від 0 до 2 балів).
Коментар до критеріїв оцінювання:
1. Повнота розкриття теми (від 1 до 3 балів):
·      3 бали надаються за достатнє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі, розкриває її логічно та послідовно, містить власну думку.
·      2 бали надаються за посереднє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі, розкриває її логічно та послідовно.
·      1 бал надається за недостатнє за обсягом висловлювання, яке відповідає зазначеній темі, але не розкриває її логічно та послідовно.
2. Комунікативна спрямованість (від 1 до 3 балів):
·      3 бали надаються за висловлювання, яке повністю відповідає ситуації спілкування, містить особистісні оцінюючі фрази, передає власне ставлення учня до об’єкту висловлювання.
·      2 бали надаються за висловлювання, яке повністю відповідає ситуації спілкування, містить особистісні оцінюючі фрази, але неадекватно передає ставлення учня до об’єкту висловлювання
·      1 бал надається за висловлювання, яке неповністю відповідає ситуації спілкування, не містить особистісних оцінюючих фрази, не передає власного ставлення учня до об’єкту висловлювання.
3. Інформаційна значимість (від 0 до 2 балів):
·      2 бали надаються за адекватне і достатнє використання країнознавчого матеріалу, своїх знань з інших дисциплін на підтримку власних міркувань або для посилення естетичного рівня викладу.
·      1 бал надається за не зовсім адекватне та недостатнє використання країнознавчого матеріалу, своїх знань з інших дисциплін на підтримку власних міркувань або для посилення естетичного рівня викладу.
·      0 балів надається за відсутність інформаційної значимості висловлювання.
Лінгвістична компетенція (20 балів):
1. Вимова (звуки, інтонація, темп) (від 1 до 4 балів);
2. Лексичний запас (від 1 до 6 балів);
3. Функціональна адекватність (від 1 до 2 балів);
4. Граматична правильність (від 1 до 8 балів).
Коментар до критеріїв оцінювання:
1. Вимова (від 1 до 4 балів):
·       4 бали надаються за нормативний рівень вимови всіх звуків іноземної мови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
·       3 бали надаються за нормативний рівень вимови важких звуків іноземної мови та правильне інтонаційне оформлення мовлення.
·       2 бали надаються за частково ненормативний рівень вимови важких звуків та не завжди правильне інтонаційне оформлення мовлення.
·       1 бал надається за переважно ненормативний рівень вимови важких звуків та неправильне інтонаційне оформлення мовлення.
2. Лексичний запас (від 1 до 6 балів):
·       6 балів надаються за високу лексичну насиченість, різноманітність вжитих структур, кліше, виразів, ідіом, точність епітетів, порівнянь тощо.
·       5 балів надаються достатню лексичну насиченість, різноманітність вжитих структур, кліше, виразів, ідіом тощо.
·       4 бали надаються за посередню лексичну насиченість, різноманітність вжитих структур, кліше, виразів тощо.
·       3 бали надаються за посередню лексичну насиченість, одноманітність вжитих структур, кліше, виразів.
·       2 бали надаються за недостатню лексичну насиченість, одноманітність вжитих структур, кліше, виразів.
·       1 бал надається за недостатню лексичну насиченість, одноманітність вжитих структур, відсутніх вжитих кліше, виразів, ідіом тощо.
3. Функціональна адекватність (від 1 до 2 балів):
·       2 бали надаються за достатню функціональну адекватність вжитих лексичних одиниць, структур тощо.
·       1 бал надається за недостатню функціональну адекватність вжитих лексичних одиниць, структур тощо.
4. Граматична правильність (від 1 до 8 балів):
·       8 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення і адекватність вживання граматичних форм, достатню різноманітність вжитих граматичних структур.
·       7 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення і адекватність вживання граматичних форм, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
·       6 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, правильність утворення, але незначні порушення адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
·       5 балів надаються за нормативне додержання правил порядку слів у реченні, вживання інверсії, незначні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
·       4 бали надаються за часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, посередню різноманітність вжитих граматичних структур.
·       3 бали надаються за часткове недодержання правил порядку слів у реченні, незначні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які не впливають на акт комунікації, недостатню різноманітність вжитих граматичних структур.
·       2 бали надаються за недодержання правил порядку слів у реченні, значні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які впливають на акт комунікації, недостатню різноманітність вжитих граматичних структур.
·       1 бал надається за недодержання правил порядку слів у реченні, значні порушення правильності утворення та адекватності вживання граматичних форм, які впливають на акт комунікації, одноманітність вжитих граматичних структур.
5. Заохочувальний бал (вибірково від 1 до 2 балів):
·       2 бали надаються вибірково за ініціативність, емоційність та експресивність висловлювання, якщо це значно сприяє реалізації рівня сформованості усної мовленнєвої компетенції.
·       1 бал надається вибірково за емоційність та експресивність висловлювання, якщо це сприяє реалізації рівня сформованості усної мовленнєвої компетенції.
Загальна сума балів: від 6 до 30 балів у відповідності до наведених вище критеріїв.


Немає коментарів:

Дописати коментар